Over ons

Rik Dieteren

Naamgever en trotse eigenaar van Rik Dieteren Woningontruiming en Verhuizingen, Afval Ophaal Dienst en DuVeMa duurzame verhuismaterialen Gestart in 2007

In 2007 werkte ik bij een grote elektronicazaak, waar ik tijdens mijn werkzaamheden een klant sprak die woningen ontruimde in de regio Eindhoven. Hij sprak met een dusdanig enthousiasme, dat mijn interesse werd gewekt en ik mij ging verdiepen in de markt in en om mijn thuisstad Roermond.

Na wat wikken en wegen hakte ik eind 2007 de knoop door. Ik schreef me in bij de Kamer van Koophandel en was vanaf dat moment (parttime) woningontruimer. Ik ontwierp een logo en kocht een klein bestelautootje.

Mijn eerste opdracht liet niet lang op zich wachten. Van een bevriende makelaar kreeg ik de vraag om “even een keldertje leeg te halen” aan de Willem II Singel in Roermond. Bij aankomst bleek het om een KELDER te gaan, tot de nok toe vol met dozen en met spullen waar al geruime tijd niet naar was om gekeken.

Eenmaal bezig kwam er steeds meer schot in de zaak en aan het einde van de dag was de kelder leeg en stond ik vol trots met een bezem de vloer aan te vegen.

Klant blij, makelaar tevreden en de mond-tot-mondreclame deed het verdere werk. Steeds meer mensen in Roermond zagen mij zwoegen en zeiden tegen elkaar: “Als je iets leeggeruimd wil hebben dan moet je bij Rik Dieteren zijn!”

Begin 2008 kreeg ik de vraag of ik ook verhuizingen deed. Het was een logische vervolgstap, ik kocht een grotere bus en ging aan de slag. Naast woningontruimer was ik nu ook verhuizer.

Binnen enkele maanden zat mijn agenda vol en volgde het logische besluit om mij fulltime te gaan bezighouden met de ontruimingen en verhuizingen. Vanaf dat moment was ik volledig eigen baas.

Al snel trok ik de conclusie dat ik een paar extra handen goed kon gebruiken en de eerste werknemer was een feit. Van een kleine zelfstandige zonder personeel maakte ik de sprong naar werkgever! Voor mij was dit de ultieme bevestiging van geslaagd ondernemerschap. “Ik” werd “wij”.

De daaropvolgende jaren groeiden we gestaag door en hebben we, speciaal voor de woningontruimingen en verhuizingen op grote hoogte, een verhuislift aangeschaft. We verwelkomden meer collega’s in ons team en ook het wagenpark werd verder uitgebreid.

Onder ons motto “geit neet besjteit neet” gingen we aan de slag met aanvullende diensten zoals onze Inpakservice, Verhuisdozenservice, Opslagdienst (met ook mobiele opslagboxen), de Afval Ophaal Dienst en we hebben met ons zusterbedrijf DuVeMa een aantal nieuwe, duurzame verhuismaterialen op de markt gebracht.

In 2019 waren we klaar voor een volgende stap: erkenning van de Erkende Verhuizers. Trots dat we dit met ons team klaar hebben gespeeld en sindsdien “in de hoogste klasse meespelen”. Kennis delen is en blijft belangrijk, ook in ons vak.

We blijven van elkaar leren als verhuizers onderling, dankzij de Algemene Leden Vergaderingen en diverse samenwerkingsverbanden. Ook onze verhuizers maken hier dankbaar gebruik van met diverse opleidingen via het Verhuiscollege. Denk hierbij aan “allround verhuizer”, “voorman verhuizingen”, “art-handler”.

Vol vertrouwen kijk ik naar de toekomst, om met ons steeds verder groeiende team – niet alleen in aantallen, maar ook in kennis en kunde – onze klanten naar volle tevredenheid te helpen en te blijven ontzorgen.